Friday 15 August 2014

KMNS , langkah ku disitu

Settle with my ups. fuhhh lega sangat . aku dah usaha . selebihh nya bergantung kepada rezeki yang Allah yg tetap kan. aku berharap dapat pointer 3.5 and above. Amin. sedar tak sedar lepas settle ups ni, aku dah nak dekat 3 bulan dah tinggal dan menjalani hidup sebagai student of KMNS. aku bangga dengan KMNS sebab banyak bagi aku cabaran dan dugaan sepanjang aku duduk sane.. Ade suka dan duka. Ade aje air mata menemani aku setiap hari. Aku nak jadi kuat but aku tetapkan kalah dengan perasaan bila dengar suara keluarga aku. Aku macam nak jerit biar semua orang tahu stress aku as matriculation student . Sebab nya aku rasa aku belum betul2 pressure diri lagi aku dah jd lemah  macam ni. macam mane lah agaknya kalau aku dah betul2 tekan diri aku untuk kejarkan 4flat tu. Allah,maun hari2 ugut terjun blok. hahahaha entah la.. aku tetap bersyukur sebab aku ade cheche,bella and faqiera yang sentiasa nak dgr luahan aku. Ade roommate yang sentiasa ade je untuk aku . Ade pakwe untuk mengadu. Ade new bestie untuk bercerita . Ade jugak kak raa untuk aku sentiasa keep in touch as my family member. Serious kalau xde mereka,aku rasa makan hati kot rasa kan tekanan . Tekanan yang belum seberapa tu. fuhhh.. dah2 tak nak sedih2 dah. sekarang dekat home sweet home. cuti sampai esok a.k.a ahad 17hb . ogos. 2014. erghhhh.. jum cerita pasal hidup aku sepanjang 3 bulan dekat KMNS . jom! 

ni cerita masa bulan ramadhan. ni ramadhan pertama aku xdapat sambut dengan family. so nasib aku baik ade family kedua iaitu cheche,bella,faqiera ,fatin ,amy , yaya dan era. setiap hari aku akan tukar2 turn nak buka dgn my bestie or my roommate . so tukar2 la . hari ni dgn bestie, esok dgn roommate. aiyoo seronok betul jadi kegilaan ramai ni. hahahahahaha masa dah last nak ramadhan sebelum cuti raya, KMNS aku buat ifthar perdana. dan aku buat keputusan untuk berbuka dengan my bestie jadi ami pon giler berselfie. Memory aku blank . semua gambar kami terdelete . sorry geng. hahahaha 



then,baru2 ni kami iaitu aku and roommate celebrate besday couple aku dalam bilik iaitu AMYZA NAJWA. besday die 9/3. but si era kate 18/3 . so mula2 kami xde la buat preparation. then x ttbe era kate die salah tengok tarikh. menggelupuh masing2 pikir mcm mane nak dapatkn kek. sebab kiteorg ingatkan kek yg jual dkt koperasi tu xyah order. coiiii.. hahahaha sepanjang sehari pada 9/3 tu kami 3ekok xmasok bilik sebab palnning mcm mana nak celebrate besday amy. adududududu. last2 pukul 4 lebih kiteorg mengalah. seorang demi seorang masuk bilik dan buat hal sendri sedangkan hati tengah risau kan tentang kek . Dah lah kami xwish pon dekat amy.. adududududu. masing2 tertido sampai pukul 6. Aku menggelupuh bangun solat asar then ajak due ekok tu turun  ke cafe untuk settlekan planning kami tu. kalau ikot kan cadangan cheche beli aje muffin yang 3 rm1 tu lepas beli lilin kecik. lepas sambut. tapi tak sampai hati, kami minta la tolong abang burger dekat cafe kami tu pergi beli kan. abes rm36 . then tepat pukul 9 lebih, kami pun aca2 keluar (pergi amek kek yang tumpang dekat peti ais cafe) while yaya awasi amy dalam bilik sbb xnak bg amy keluar dari bilik. Perlahan2 aku and era pon masuk bilik yang mana si yaya dah matikan lampu. amy diam . bila kiteorg masok bawak kek yg dah siap mnyala lilin. muke die terus berubah mcm nak nangis terharu kot. hahahahaaha then kami berselfie dgan kek itu . SEDAPPPPP kek nya patut lah mahal. 


with besday girl. 

amy and yaya

me and amy

amy and era

model kek pulak si amy . hahahaha

ini lah kami KMNS student.
and this gambar latest aku with pandamaran geng a.k.a name wassap group bakal-bakal gemuk
: sahabat selamanya . hahahaha 

muka penat berjalan2 . ala2 jogging

ok lah sampai sini je dulu cite aku. nanti ade lagi aku kan update . chaw. Assalammualaikum

No comments:

Post a Comment